
aku keliru.
di sebalik senyuman ku,
di sebalik sinaran mataku,
di sebalik keceriaan ku,
tiada siapa yang tahu,
betapa peritnya penderitaan ku,
bagai api membakar kulit,
bagai jarum menusuk isi,
bagai kepala terhempas batu.
aku keliru,
siapakah yang patut ku cintai,
kalau ku cinta dia,
ah! dia sudah beristeri,
kalau ku sayang dia,
ah! dia sudah di miliki,
kalau ku ingin memilikinya,
ah! cuma kerana simpati.
aku keliru,
akhirnya aku jatuh kelembah api,
panasnya tak ku hiraukan,
peritnya tak ku pedulikan,
haha!
yang penting aku gembira,
yang penting aku happy,
sedang jauh di lubuk hati,
teriakkan batinku tiada siapa yang tahu.
aku menangis,
keseorangan mengalirkan air mata,
air mata yang ku sendiri keliru,
adakah kerana cinta?
atau adakah kerana kebodohanku?
mengapa!
mengapa!
apa yang ku inginkan tiada ku miliki!,
dia yang ku cinta bukan suamiku!,
kasih sayang yang ku harapkan semuanya bukan darinya!!
mengapa!!
mengapa semua ini terjadi padaku?
ya allah,
mengapa berat dugaan yang kau berikan padaku?
dengarlah tangisan batinku ya allah,
dengarlah rayuan pertolongan jiwa ragaku,
aku lemah!
aku lemah!
aku memohon bantuanmu ya allah.
FAHMI L.S
p/s:
sajak ani for my cousin..aku rasa ani luahan hatinya..tapi aku inda dapat mendalami perasaannya..pasal ia ganya yang dapat merasa..tapi hope kebanyakkannya awu.komen ya couzey..hehe
di sebalik senyuman ku,
di sebalik sinaran mataku,
di sebalik keceriaan ku,
tiada siapa yang tahu,
betapa peritnya penderitaan ku,
bagai api membakar kulit,
bagai jarum menusuk isi,
bagai kepala terhempas batu.
aku keliru,
siapakah yang patut ku cintai,
kalau ku cinta dia,
ah! dia sudah beristeri,
kalau ku sayang dia,
ah! dia sudah di miliki,
kalau ku ingin memilikinya,
ah! cuma kerana simpati.
aku keliru,
akhirnya aku jatuh kelembah api,
panasnya tak ku hiraukan,
peritnya tak ku pedulikan,
haha!
yang penting aku gembira,
yang penting aku happy,
sedang jauh di lubuk hati,
teriakkan batinku tiada siapa yang tahu.
aku menangis,
keseorangan mengalirkan air mata,
air mata yang ku sendiri keliru,
adakah kerana cinta?
atau adakah kerana kebodohanku?
mengapa!
mengapa!
apa yang ku inginkan tiada ku miliki!,
dia yang ku cinta bukan suamiku!,
kasih sayang yang ku harapkan semuanya bukan darinya!!
mengapa!!
mengapa semua ini terjadi padaku?
ya allah,
mengapa berat dugaan yang kau berikan padaku?
dengarlah tangisan batinku ya allah,
dengarlah rayuan pertolongan jiwa ragaku,
aku lemah!
aku lemah!
aku memohon bantuanmu ya allah.
FAHMI L.S
p/s:
sajak ani for my cousin..aku rasa ani luahan hatinya..tapi aku inda dapat mendalami perasaannya..pasal ia ganya yang dapat merasa..tapi hope kebanyakkannya awu.komen ya couzey..hehe
salam...addy..even aku lebih suka pngil u mie..but eksklusif 2uk blog mu..i juz cl u ady..ehe..honest i do lyke ur poem..n 4 sure its 4 me...thnks sal sanggup mndengar luahan me..u bukan sja cuzn terbaik me but lebih dari a2..u sahabat sejati me..thnks again..evn org akan kata yg bad about me..but its me..trpulang pada mata kasar org lain menilainya tapi yang pasti u my lovely caring cuzn owez memandng me dgn mata hati...cuba utk mengerti situasi me, cuba selami tpi tidak menilai kerana situasi tpi menilai dgn kejujuran hati..trima kasih kerana memahami..4 sure me bersyukur coz tuhan anugerahkan me seorang cuzn yang begitu memahami..tidak berpura2 memberikan pendapat meskipun berhubung dgn sesuatu yang amat pahit...trima kasih untuk sekian kalinya...juz 4 u my lovely cuzn FAHMI@ADDY
ReplyDeletewow...thankz yeah..ku cuba buat yang terbaik...cuma ku harap bersabar dengan hidup lah..memang ada pahit manis..cuma allah inda akan memberi dugaan kepada hambanya dugaan yang inda terdaya untuk hambanya atu..,
ReplyDeleteaku negative person..tapi atas dorongan kawan,masa ni positive ku bertambah..so ku harap ko catu jua k. mwahhhzz....