AddyFahmi

AddyFahmi

Thursday, May 14, 2009

BAPA BOREK ANAK RINTIK?

Hai salam semua,hari ni may 14th.

kan becerita saja lah ni..sebelum biskita membaca,,kalau kita kan marah..its up to u k..individual komen lah..tapi sebelum tu minta maaf tah ku dulu.

kisahnya macam ani,Tadi aku ni kana suruh ambil adiku balik sekulah lah,,bagasnya extra class,..so aku ambil ia lah..aku parking sumwer di bawah atap belindung sikit dari cahaya matahari,then tempat atu aku rasa ok salnya keta masih buleh kuar masuk dengan selesanya..so not to worries..so aku sambil2 menunggu adik ku,aku chatting lah sama kawan ku. selang berapa minit ku parking sana atu....ada tia org tua yang....lalala.... mengambil anaknya ani temarah2..bayangkan ceramin ketaku betutup and kedengaran suaranya ia cakap apa...gila jua tu..ertinya besar tah suaranya tu..sal radio ku pun bebuka bah... ia suruh aku pindah"kalau kan parking sana bah wang" lepas atu aku jalan lah sikit kedepan..and aku beranti lah lagi..biasa supaya aku inda kepanasan..lepas atu beranti ia lagi di siring keta ku...beterais ia lagi...aku ani bangang+marah..aku kan cakapi jua,and kan ku bubut ketanya sal ia kan kuar dah...tapi i've to wait for my bro jua...geram ku..

heloo...pakciknya....kita atu berumur,kata orang kita tah lebih dulu makan garam makan sira ani bah...cubatah kalau kan marah2 atu tagur secara bisai,salah kah kalau kita menagur secara bisai??aku tau kalau atu salah ku..minta maaf tah ku tu...tp heloo... aku ani ada perasaan jua...(ish rasa kan ku turuni bah paci ah..kan menagur caranya atu)MALU KU KALAU AKU ADA BAPA MACAM IA...dats y i love my father...bapaku sama aku..kadang2 aku pulang yang kana sabarkan oleh bapaku,salnya bapaku inda pandai marah bah..yang patut marah di biarkannya saja...

anywayz...sambung..untuk abiskita ah..
kitani ani orang brunei,,ku khusus kan tah kepada orang2 yang umurnya veteren and yang sadang2 beusin, .........,

kitani ani lahir di brunei,sama bah tempat lahir ani,ganya perbezaan umur memainkan peranan,dats y '' bersopan santun dengan orang tua" tapi aku inda pakai pepatah atu..salnya inda tia ada keadilan.... " respect dgn orang yang respect arah tani" ah.. i love dats quote. pasalnya org veteren ani inda jua buleh di bagi muka sangat2...kana indik tani ulehnya...kalau tah bapa tani marah2 catu plz... tani tagur kdia...inda jua salah kali ah...ani kalau aku bapaku temarah2..kan jadi hero... malu saja ku inda paidah2..baik ikut cerita hero. typical bruneian???
tani orang brunei terkenal dengan sopan santun or pemarah??? hhmmm.... for me half half. sal aku rasa terkenal dengan pemarangnya...meaning pemarah...mana inda..kan kelaie saja,pemarang di bawa2...huh... sadar2 tah deyh..kalau kan tunjuk kuat masuk tah pat tv,biar semua org tau.

jua lagi, i know,,aku ani pun pemanas jua orgnya,tapi ada limitnya,aku dapat kawal jua,jgn tani ani kana anggap or bruneian trademarknya pemarah...avoid it..biartia tani yang kana kenali sebagai bersopan santun and friendly ani maintain sampai bila..yatah...wahai orang muda dan veteren khususnya...kalau kan marah atu..plz...tagur tah bisai2 saja..jgn tah kan sampai meninggi suara,betumbuk apa.namanya manusia ani,ada perasaan yo! ukannya patung ni..mun ku kan melawan bah...ku lawan eyh..ganya..bawa tah besabar,tarik nafas sedalam2nya kalau marah atu, ani kadang2nya jua ah,anak becinta,indung turut2an,anak merana sal cinta indung jua turut2an..lalala..bbbboooorrrriiiiinnngggg~

No comments:

Post a Comment

THANK YOU FOR YOUR COMMENT