hai semua.. tiba masanya untuk ku update my blog lagi.. :)
hhmm.. well... gonna talk about journey of my life.
"Dalam hidup,terkadang kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahwa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia"
owh well... yup atu tah adat resam kehidupan... aku pernah ada experience jadi cashier arah fast food restaurant... masa menjadi cashier atu.. Allah saja yang tau isi hati ku macam mana.. ngalihnya memang ngalih.. patah lagi melayan karenah orang kitani ani.. ada yang baik ada yang kurang sopan. kitani hidup biarlah besederhana.. tapi ada yang inda sanggup hidup macam atu kan.. so aku jadi cashier, without disturbing org lain pun buleh kana kata2 dari belakang.. hey..fun what jadi cashier.. tapi kana ucap jua.. kasian lalalala.... so aku rasa kana tindas lah.. and merasai seolah2 mcm martabat and harga diri ku atu rendah di mata orang.. tapi sebenarnya for my personal view... being a cashier not to bad. at least tani ada experience keraja dari orang yang inda pandai cari duit langsung..i started to be a cashier masa umurku 17 sambil2 menunggu keputusan o' level.
my personal qualifcation was not that good actualy... so aku malu lah dengan diriku..pasal its my fault jua kan.. malas belajar.. aku kalah dengan kawan2 di sekeliling ku.. and malangnya i cant even make my parents senyum dengan pencapaian ku..so i got 1 aim yang mesti ku capaikan, " to make my parent smile and proud of me'' so.. dari sana aku start berdikari.. i repeat my form 5, and then beli hp yang paling murah, which is second hand hp. nokia 2100. ku beli dengan duit yang ku kumpul sendiri dari gaji kerja di cathering.well.. orang muda katakan.. malu lah kan ada tepun yang murah and biasa time atu.. kawan2 semua hp mahal2 and canggih2.... so di sana aku rasa lah lagi betapa malunya aku... well dengan bakat yang ku ada.. so aku gunakan sebaiknya..
ku menang pidato, ku menang bahas, ku jadi pembahas terbaik.. i join titian minda di singapore... i make my parents smile jua lah... tapi aku belum puas dengan pencapaian ku.. so i learned so hard untuk dapatkan good result for the o'level exam. then aku cuma dapat sekadarnya lah..
then ku pohon nursing, teknikal and untuk pohon guru ugama inda dapat.
then aku di terima masuk nursing.. hey guys u know what.. sambil2 ku menunggu jawapan.. aku cari kerja.. which aku kerja di jolibee, aku kerja jua as a penolong penerbit di rtb....hehe. i got 2 job masa aku sambil2 menunggu jawapan dari nursing and teknikal atu..haha. so tiringlah.. biasa..jolibee kan be shift.. meaning everyday aku kerja. menangis ada jua..sal kaki cramp, badan ngalih. tapi well.. aku kan cari duit lah. katakan.. masa ani umurku 18, aku jarang minta duit dari parents..sal aku inda mau.
however.. aku tamak.. haha.. aku cari lagi kerja.. sal ada audition untuk dj 60 saat di pelangi.. aku join.. and aku kecewalah jua..sal kalah..aku dapat no.5 saja.. hhmmph.. bukan rezeki..ada lagi yang hebat.. tapi..at last alhamdulillah... aku kana suruh observe jadi dj.. and dapat jadi juruhebah sambilan di pelangi..well i used to be pelangi listener and caller before. so i have to quit jolibee. tapi i stil got 2 job.. which is PA, and Dj. tapi guys.. u know what lagi.. masa ku dapat jadi a DJ banar2.. lapas a few weeks.. i got a letter dari nursing aku dapat tawaran belajar di sana ;) alhamdulillah.. so i got 3 career in a row. my age 18 coming 19..ehe... income..boleh2 lah.. tapi pujuk bapa untuk belikan aku kereta...hehe..katakan belikan aku kereta,aku bayar bulanan..yang penting keta atu warna merah kataku.. then yeeaahhhhhaaaa...i got my own car masa umurku 19... which is... masa menunggu kereta atukan... aku masih inda puas dengan pencapaian ku... aku grab apa yang ada... masa umurku 19..aku cuba audition as a news caster..and now im a news caster...youngest among newsreader yang lain..;) wohhoo... i got 3 career and quit my PA job.. currently i am a dj, newsreader and student nurse...
i got my own car masa umur 19 tahun kan masuk 20 tahun tym atu. i receive lalala.. income per month.. im happy with it..tapi aku ngalih..and masih rasa inda puas.. so sambil2 ku skulah nursing and kerja di rtb.. so ku apply gov job... ehe... 3 kali interview kecewa... then aku dapat interview lagi as a pengatur huruf...YAHOOOOO!!!!!! aku dapat tawaran kerja govt at my age sekarang ani 21.;) i made my family smile... tapi aku masih rasa inda puas... sal masih lagi belum mencapai tahap yang ku impikan.. tapi.. alhamdulillah.. terima kasih allah..beri aku peluang, jalan, and rezeki.
p/s.: quite hard for me sebenarnya.. mungkin abiskita bertanya,,kalau aku dapat kerja..apatah yang ku quit... huh... i quit nursing...which nursing kan 6 bulan lagi habis.. oh well.. thats my choice.. hope aku dapat pilihan yang tepat.. amin~
currently: govnt job, dj & news reader.;)
hhmm.. well... gonna talk about journey of my life.
"Dalam hidup,terkadang kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahwa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia"
owh well... yup atu tah adat resam kehidupan... aku pernah ada experience jadi cashier arah fast food restaurant... masa menjadi cashier atu.. Allah saja yang tau isi hati ku macam mana.. ngalihnya memang ngalih.. patah lagi melayan karenah orang kitani ani.. ada yang baik ada yang kurang sopan. kitani hidup biarlah besederhana.. tapi ada yang inda sanggup hidup macam atu kan.. so aku jadi cashier, without disturbing org lain pun buleh kana kata2 dari belakang.. hey..fun what jadi cashier.. tapi kana ucap jua.. kasian lalalala.... so aku rasa kana tindas lah.. and merasai seolah2 mcm martabat and harga diri ku atu rendah di mata orang.. tapi sebenarnya for my personal view... being a cashier not to bad. at least tani ada experience keraja dari orang yang inda pandai cari duit langsung..i started to be a cashier masa umurku 17 sambil2 menunggu keputusan o' level.
my personal qualifcation was not that good actualy... so aku malu lah dengan diriku..pasal its my fault jua kan.. malas belajar.. aku kalah dengan kawan2 di sekeliling ku.. and malangnya i cant even make my parents senyum dengan pencapaian ku..so i got 1 aim yang mesti ku capaikan, " to make my parent smile and proud of me'' so.. dari sana aku start berdikari.. i repeat my form 5, and then beli hp yang paling murah, which is second hand hp. nokia 2100. ku beli dengan duit yang ku kumpul sendiri dari gaji kerja di cathering.well.. orang muda katakan.. malu lah kan ada tepun yang murah and biasa time atu.. kawan2 semua hp mahal2 and canggih2.... so di sana aku rasa lah lagi betapa malunya aku... well dengan bakat yang ku ada.. so aku gunakan sebaiknya..
ku menang pidato, ku menang bahas, ku jadi pembahas terbaik.. i join titian minda di singapore... i make my parents smile jua lah... tapi aku belum puas dengan pencapaian ku.. so i learned so hard untuk dapatkan good result for the o'level exam. then aku cuma dapat sekadarnya lah..
then ku pohon nursing, teknikal and untuk pohon guru ugama inda dapat.
then aku di terima masuk nursing.. hey guys u know what.. sambil2 ku menunggu jawapan.. aku cari kerja.. which aku kerja di jolibee, aku kerja jua as a penolong penerbit di rtb....hehe. i got 2 job masa aku sambil2 menunggu jawapan dari nursing and teknikal atu..haha. so tiringlah.. biasa..jolibee kan be shift.. meaning everyday aku kerja. menangis ada jua..sal kaki cramp, badan ngalih. tapi well.. aku kan cari duit lah. katakan.. masa ani umurku 18, aku jarang minta duit dari parents..sal aku inda mau.
however.. aku tamak.. haha.. aku cari lagi kerja.. sal ada audition untuk dj 60 saat di pelangi.. aku join.. and aku kecewalah jua..sal kalah..aku dapat no.5 saja.. hhmmph.. bukan rezeki..ada lagi yang hebat.. tapi..at last alhamdulillah... aku kana suruh observe jadi dj.. and dapat jadi juruhebah sambilan di pelangi..well i used to be pelangi listener and caller before. so i have to quit jolibee. tapi i stil got 2 job.. which is PA, and Dj. tapi guys.. u know what lagi.. masa ku dapat jadi a DJ banar2.. lapas a few weeks.. i got a letter dari nursing aku dapat tawaran belajar di sana ;) alhamdulillah.. so i got 3 career in a row. my age 18 coming 19..ehe... income..boleh2 lah.. tapi pujuk bapa untuk belikan aku kereta...hehe..katakan belikan aku kereta,aku bayar bulanan..yang penting keta atu warna merah kataku.. then yeeaahhhhhaaaa...i got my own car masa umurku 19... which is... masa menunggu kereta atukan... aku masih inda puas dengan pencapaian ku... aku grab apa yang ada... masa umurku 19..aku cuba audition as a news caster..and now im a news caster...youngest among newsreader yang lain..;) wohhoo... i got 3 career and quit my PA job.. currently i am a dj, newsreader and student nurse...
i got my own car masa umur 19 tahun kan masuk 20 tahun tym atu. i receive lalala.. income per month.. im happy with it..tapi aku ngalih..and masih rasa inda puas.. so sambil2 ku skulah nursing and kerja di rtb.. so ku apply gov job... ehe... 3 kali interview kecewa... then aku dapat interview lagi as a pengatur huruf...YAHOOOOO!!!!!! aku dapat tawaran kerja govt at my age sekarang ani 21.;) i made my family smile... tapi aku masih rasa inda puas... sal masih lagi belum mencapai tahap yang ku impikan.. tapi.. alhamdulillah.. terima kasih allah..beri aku peluang, jalan, and rezeki.
p/s.: quite hard for me sebenarnya.. mungkin abiskita bertanya,,kalau aku dapat kerja..apatah yang ku quit... huh... i quit nursing...which nursing kan 6 bulan lagi habis.. oh well.. thats my choice.. hope aku dapat pilihan yang tepat.. amin~
currently: govnt job, dj & news reader.;)
No comments:
Post a Comment
THANK YOU FOR YOUR COMMENT